کد خبر: ۲۷۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۳:۵۶ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
عصر دنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد رهبری و فرماندهی جنگ را از موارد مهم تاثیر گذار در دستیابی به پیروزی برشمرد و بیان کرد: همچنان زوایای پنهان و واکاوی نشده از دفاع مقدس برای ما وجود دارد که عدم دستیابی و نپرداختن به این مسائل زمینه ساز ایجاد شکاف بین نسل ها و الالخصوص قشر جوان شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا،به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس یادواره شهدایی در سالن دکتر کنعانی پردیس شهید دکتر محمد زارعی برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان سید حسن نصر الله به جامعه اسلامی گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای گرامیداشت رهروان و ازجان گذشتگان این مسیر است چرا که حاصل آن آرامش و آسایشی است که اکنون شاهد ان هستیم .

سعید جاودان سیرت ایجاد شکاف بین نسل ها را نتیجه عدم ارزیابی ابعاد مختلف دفاع مقدس دانست و ابراز کرد: زمان تحمیل جنگ،مکان شروع جنگ،ابرازجنگی، فرماندهان، رزمندگان و سایر موارد و مسایل باید به درستی مورد ارزیابی قرار گیرد تا همگان به شناخت کافی دست یابند و شکاف نسلی ایجاد شده برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس وابسته به مردم است اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه بزرگی است که نسبت به آن دچار غفلت شده ایم چرا که نسل جوان از شرایط آن زمان درک و شناختی ندارند و اگر مطالب عنوان نشود واگاهی ایجاد نشودشناخت رخ نمیدهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد رهبری و فرماندهی جنگ را از موارد مهم تاثیر گذار در دستیابی به پیروزی برشمرد و بیان کرد: همچنان زوایای پنهان و واکاوی نشده از دفاع مقدس برای ما وجود دارد که عدم دستیابی و نپرداختن به این مسائل زمینه ساز ایجاد شکاف بین نسل ها و الالخصوص قشر جوان شده است.

جاودان سیرت خاطر نشان کرد: از مواردی که در ارتباط با دفاع مقدس باید به آن پرداخته شود جایگاه نسل جوان امروز و افتخار آفرینان 8 سال دفاع مقدس است که با همت صاحبان فکر و اندیشه میتوان جوانان را با حقایق آشنا کرد و از این طرق مسیر معنویت طی شود.

وی تصریح کرد: در ترویج فرهنگ جهاد باید به معرفی اسطوره های هشت سال دفاع مقدس پرداخت چراکه هفته دفاع مقدس عامل ایجاد قدرت ملی است و باید افراد موثر در این پیروزی معرفی و شناخته شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ضمن اشاره به شهادت دبیر کل حزب الله لبنان گفت:اسرائیل همچون گاو شاخ داری است که در حال احتضاربوده و دست و پا میزند و این تشویش ها و تلاش برای حیات بیشتر به دسگران آسیب میزند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جابری نفرت ایجاد شده علیه کشور اسرائیل را بی سابقه خواند و ابراز کرد: اعتراضات در دانشگاه کلمبیا و اعتراضات سراسر جهان همگی نشان از موفقیت حزب اللهدر نشان دادن چهره واقعی اسرائیل به جهانیان است.

وی پشتیبانی از حزب الله را وظیفه همه کشور های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: عدم حمایت از حزب الله و لبنان در نهایت ما را در معرض خطراتی همچون دست درازی کشور های سلطه جو قرار میدهد و پس از لبنان و فلسطین نوبت به کشور ما خواهد رسید چرا که ایران از اسلام جدانیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی انتظار حمایت جامعه جهانی از این نسل کشی را بیهوده خواند و تاکید کرد: جامعه جهانی آمریکاست که خود ابزار جنگی لازم برای تعرض به لبنان و فلسطین را در اختیار اسرائیل قرار میدهد.

جابری مماشات در مقابل اسرائیل را اشتباه خواند و اظهار کرد این مماشات منتج به نتیجه خوبی نخواهد شد وسید حسن نصر الله شخصیتی محبوب و مورد تایید دنیای اسلام بوده که در مقابل این اقدام اسرائیل نباید سکوت کرد.

در ادامه این مراسم، کارکنان،اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی  در جوار یادمان شهدای گمنام تجمع و در محکومیت رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
دفاع مقدس برای ملت ایران نتیجه این بود که دولت مردان عراق به تحریک آمریکا و دیگر کشورهای عربی تشویق به حمله به ایران و دولت مردان ایران تو بازی تاکنون گرفتار شد هنوز در داخل و خارج درگیری جنگی دارند جز تخریب همدیگر کشور نخبگان و ملت و مهاجرت و فرار سرمایه های ملی از کشور و تحریم و انزوای ایران و فقر پاشی در45سال گذشته تجربه شده
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین